Justimus kutsuu suomalaiset koulut ja kaveriporukat osallistumaan Nenäpäivään huumorin avulla. Suositun sketsiryhmän Juho Nummela, Sami Harmaala ja Joose Kääriäinen ovat innolla mukana Nenäpäivässä ja haastavat samalla kaikki mukaan tekemään huumoria sketsikilpailuun.
– Me halutaan ehdottomasti olla mukana Nenäpäivässä. Meidän arvoihin kuuluu toisten auttaminen ja Nenäpäivän kautta se onnistuu hienosti, kertoo Sami Harmaala.
Sketsikilpailuun voi osallistua 19. marraskuuta asti lataamalla julkiselle Instagram-tilille videon tunnuksilla #nenäsketsi #nenäpäivä. Videon tulee löytyä Instagramista voittajan julkistamiseen saakka. Video saa olla maksimissaan 15 sekuntia pitkä. Videon sisältämä Nenähuumori voi olla melkein mitä vain, kunhan se on hyväntahtoista, naurattaa ja liittyy jollain tapaa Nenään.
– Video voi olla pieni sketsi, vine-tyylinen hassuttelu, vitsin kertominen tai vain video, joka jostain syystä naurattaa. Yksi keino tuoda Nenä mukaan videolle on käyttää siinä Nenäpäivän punaista Nenää. Odotamme, että osallistujat keksivät jotain yllätyksellistä, Joose Kääriäinen tsemppaa.
Nenäpäivä-kampanjassa huumori on tärkeässä asemassa, sillä se tuo ihmisiä yhteen ja kannustaa auttamaan. Koska Nenäpäivä kerää varoja kaikkein heikoimmassa asemassa olevien lasten auttamiseksi, on huumorin tehtävä helpottaa osin rankkojen aiheiden käsittelemistä.
– Huumori on yleisesti hyvä, inhimillinen ja terve tapa käsitellä vaikeitakin aiheita. Ajatus siitä, että huumorin avulla saadaan jossain aikaan muutos parempaan päin, on kiehtova, Juho Nummela toteaa.
Justimus kannustaa kaikkia suomalaisia osallistumaan Nenäpäivään ja muistuttaa, että meillä on Suomessa asiat keskimäärin hyvin.
– Täällä kenenkään elämä ei ole pelkkää selviytymistä, vaan jokainen saa lähtökohtaisesti ravintoa syödäkseen ja puhdasta vettä juodakseen. Suomessa lasten ei yleisesti tarvitse murehtia elämää edellyttävistä perusasioista, Joose Kääriäinen huomauttaa.
Hauskimman Nenähuumoria sisältävän videon tehnyt porukka saa palkinnoksi Justimuksen vetämän video-workshopin, jossa kenelläkään ei varmasti pidä pokka. Justimus valitsee kilpailun voittajan. Voittajavideo julkaistaan Justimuksen kommenteilla höystettynä Nenäpäivän somessa 4. joulukuuta.
Lokakuun puolivälissä käynnistyvä Nenäpäivä-kampanja huipentuu 9. marraskuuta vietettävään Nenäpäivään. Kampanja kerää varoja yhdeksän järjestön pitkäkestoiseen kehitysyhteistyöhön. Työn tarkoitus on antaa yhä useammalle lapselle maailmalla mahdollisuus hyvään elämään. Tänä vuonna 12. kertaa järjestettävällä Nenäpäivällä on suuri merkitys monelle suomalaiselle, niin myös Justimukselle.
– Nenäpäivän merkitys on meille suuri, koska se onnistuu vuodesta toiseen konkreettisesti auttamaan avun tarpeessa olevia ihmisiä. Lisäksi Nenäpäivään on helppo osallistua vaikka huumorin varjolla, Sami Harmaala toteaa.
Etusivulla juuri nyt
Asemakatu 1, 86300 OULAINEN
Mainosmyynti
Käyttö- ja sopimusehdot
Tietosuoja
Tilausehdot
Jakeluhäiriöt
Asemakatu 1, 86300 OULAINEN
Mainosmyynti
Käyttö- ja sopimusehdot
Tietosuoja
Tilausehdot
Jakeluhäiriöt