Tutustu Vau!Hausiin: Täl­lai­sel­ta näyttää Ou­lais­ten uusissa yrit­tä­jien pal­ve­lu­ti­lois­sa

Mainos: Talvitarjouksena Pyhäjokiseutu Digi tai myös painettu lehti, katso tarjoukset tästä

Tilaajille

Yhä useampi hoitaa Ke­la-asiat netissä tai pu­he­li­mes­sa Poh­jois-Poh­jan­maal­la

Kansaneläkelaitoksen mukaan, yhä useampi hoitaa Kela-asiat verkossa ja puhelimessa, ja yhä harvempi käy palvelupisteessä.

–Vuonna 2021 osassa palvelupisteitä aukioloaikaa ja palvelutapaa muutetaan. Tällä varmistetaan puhelinpalvelun ja varattavien aikojen hyvä saatavuus, Kelasta kerrotaan.

Kelan palvelupisteissä Pohjois-Pohjanmaalla on tänä vuonna käynyt merkittävästi vähemmän asiakkaita kuin vuonna 2019. Tammikuusta marraskuuhun asiakaskäyntejä on ollut noin 63 prosenttia vähemmän kuin samaan aikaan viime vuonna.

Samaan aikaan verkkoasioinnin ja puhelinpalvelun suosio on kasvanut.  Pohjois-Pohjanmaalla jopa 73 prosenttia hakemuksista tehtiin verkossa.

Tammikuusta marraskuuhun asiakkaat ovat soittaneet noin 125 000 puhelua, mikä on noin 5 prosenttia enemmän kuin viime vuonna.

Lue Digiä _vain 1 €/kk_

Tilauksella pääset lukemaan rajoituksetta tämän ja muita kiinnostavia artikkeleita

Kaikki sisällöt verkossa ja sovelluksessa Näköislehti torstaisin ja arkisto Kuvagalleriat ja videot Uutiset sähköpostiisi torstaisin