Tiet ja raiteet aiheina puhuttivat paikallisedustajamme ministeri Mika Lintilän vierailua kipeinä ajankohtaisvaateina. Mielestäni yksi mahdollinen huomattava ihme jäi ainakin Pyhäjokiseutu-lehdessä 11.11 2020 mainitsematta, "hukkainvestointipätkät" kaksoisraiteilla. Kun piti valmistua, mutta jäin pätkittäin hukkainvestoinneiksi. Ympäristökunnat ovat myönteisiä kaksoisraiteen valmistumiseen ja liikenteeseen. Hukkainvestoinneiksi katson mm. Oulaisten silta, Pyhäjoentien alikäytävän alituskorkeuden nosto, Vihannin asemarakennuksen, muutamia mainitakseni esimerkkeinä sekä ratapenkkoja..
Aloitteeni Oulaisten kaupungin kautta VR:lle ja kaksoisraiteen valmistuminen Ylivieska-Oulun välille sekä lähijunaliikenteen aloittaminen. Vastauksessa perusteltiin kovin sekavasti nykyisen raiteen tukkoisuutta ja ettei siihen mahdu henkilöliikennettä. Ei ole kannattavaa jne.
Sitä pidän ihmeenä, etteivät alueen kansanedustajat puutu tällaisiin hukkainvestointeihin, ihmetellen, mihin hävisivät niin rahat kuin suunnitelmat, joiden puuttumiseen VR vetosi.