Vielä ehdit: Kil­pai­lu­ku­via kat­sot­ta­vis­sa! Osal­lis­tu sinäkin Py­hä­jo­ki­seu­dun ke­sä­ku­va­ki­saan

Latauksia tehty jo paljon: So­vel­lus Py­hä­jo­ki­seu­dun lu­ke­mi­seen on nyt valmis –Näin hel­pos­ti lataat sen kän­nyk­kää­si

Mainos: Vielä ehdit hyö­dyn­tää ke­sä­tar­jouk­sem­me, tilaa Py­hä­jo­ki­seu­tu tästä!

Tilaajille

Run­te­le­vat­ko kaup­po­jen omat tuo­te­mer­kit maa­ta­lous­tuot­ta­jat? Kär­sä­mä­ki­sen Jari Ahl­hol­min mukaan tuot­ta­ja­hin­to­ja olisi nyt vält­tä­mä­tön­tä nostaa

Tuottajien näkökulmasta kaupan tuotemerkkien ongelmaksi koetaan muun muassa se, että kauppa voi määritellä oman tuotteen hinnan aina edullisemmaksi vaihtoehdoksi varsinaisille brändituotteille.

Kärsämäkinen maidontuottaja Jari Ahlholm on MTK-Pohjois-Suomen puheenjohtaja. Hänen mukaansa tuottajahintoja olisi nyt välttämätöntä nostaa.
Kärsämäkinen maidontuottaja Jari Ahlholm on MTK-Pohjois-Suomen puheenjohtaja. Hänen mukaansa tuottajahintoja olisi nyt välttämätöntä nostaa.
Kuva: Heikki Uusitalo

Kaupan omat tuotemerkit kuohuttavat tuottajia ja kuluttajia.

Aihe sai suuren huomion, kun pohjoiskarjalalainen Piiromäen maatila julkaisi Facebookissa päivityksen, jossa se pyysi ihmisiä välttämään elintarvikkeissa kauppojen omia merkkejä, kuten Pirkkaa, Xtraa tai Kotimaista. Tilan mukaan esimerkiksi Valio, Arla ja Juustoportti ovat brändejä, jotka ovat tuottajien kannalta reilumpia. Tilan alkuperäistä Facebook-päivitystä on jaettu jo yli 15 000 kertaa.